Dalam Pewot Mummy

pregnancy

Monday, April 20, 2009

~~~Nasi Minyak...~~~

Salam;
Hari ni macam terlebih rajin pulak.. Dari semalam dok intai-intai resepi kat internet.. nak masak nasi minyak.. Kalau kat M'sia pun x dapat gak nak makan nasi minyak ni.. klu bukan time kenduri.. Dari jam 8.00 pagi lagi aku dan prepare bahan nak masak nasi minyak..

Lama jugak nak masak.. yer la sebab byk bahan2 yang digunakan.. nasi minyak aku simple jer.. x letak color pun.. bukan x nak letak.. tp terlupa nak letak.. hehe.. tak pe la janji nasi minyak.. pas tu aku buat kari daging.. entah kari entah dalca.. janji lebih kurang dengan lauk kenduri ... sebab nak dapatkan jugak lauk-pauk masa kenduri.. aku buat jugak ayam masak merah dan acar timun dgn nenas.. Acar ni aku x penah buat.. tp ok la.. boleh diterima tekak..

Cuma rasa tu x dapatlah same sebijik macam nasi minyak kenduri.. walaubagaimanapun alhamdulillah sebab dapat jugak makan nasi minyak.. hehe..

No comments:

Post a Comment