Dalam Pewot Mummy

pregnancy

Tuesday, September 2, 2008

~~~Irfan Masuk Sekolah~~~

16/09/2008 pendaftaran Irfan ke sekolah....ibu dan ayah yang excited dan risau.. bukan apa? risaukan Irfan x dapat sesuaikan diri kat sekolah ni.. Masa sampai kat sekolah tu tak ramai sangat orang... agaknya sekolah baru kan.. kami tunggu sampai Irfan masuk kelas.. Dalam kelas tu ada 18 orang pelajar.. Dalam hati, ingat nakla tunggu macam kat M'sia.. rupa2nya.. x boleh tunggu.. Alhamdulillah Irfan ok jer.. walaupun x der seorang pun budak melayu.. Yang dok risau ibu dan ayah dia.. Macam mana la anak aku ni.. boleh ke dia?..
Sekolah yang kami pilih Cambridge School.. kiranya dekat jugak la dengan rumah bila dok kat Mangaf nanti.. Nak masuk darjah 1, kena ambik test.. erm.. boleh ker anak aku ni.. dah la sekolah tadika kat m'sia pun x habis.. Alhamdulillah Test yang diambil lulus.. tapi bila suruh baca guna phonetic dia tak tahu.. sbb kat M'sia kaedah yang diajar lain.. Jadi kami boleh pilih samada nak teruskan kepada darjah 1 atau masuk ke reception sekali lagi.. Kalau masuk reception rugi pulak setahun..At last aku buat decision.. biar la dia masuk standart 1.. nanti aku ajar dia baca kat rumah.. ada lagi 2 minggu...Alhamdulillah 2 minggu sebelum masuk sekolah dia dah boleh kenal semua phonetic huruf-huruf.. mana nak tak nyer.. siap menangisla.. nak buleh pun.. Aku guna laman web kat internet tu.. x bosan sangat.. Memang dia belajar underpresure selama 2 minggu.. Sian betul anak aku.. hehe...La ni tinggal risaukan dia boleh ke tidak nak berkomunakasi dengan teacher kat sekolah tu.. ?


Dah siap nak p sekolah




Keciknya anak aku..

Aku doakan anak aku boleh belajar dengan baik di sekolah ni.. Harap tidak ketinggalan sangat dengan murid-murid yang lain.. Amin...



No comments:

Post a Comment