Dalam Pewot Mummy

pregnancy

Tuesday, September 30, 2008

~~~Puasa & Raya~~~

Citer ttg puasa kat sini.. mmg x best.. naper ek..? Tak bestnyer sbb x der pasar ramadan mcm kat m'sia.. klu kat m'sia mmg best apa yang teringat nak makan.. p cari jer.. mesti jumpa.. dah tu.. semua teringin nak makan.. mmg x dapat nak kurus masa time posa kat m'sia.. dis yer kira thn kedua aku berpuasa dlm keadaan simple sgt.. last yer sbb hubby kat beijing sepanjang bln ramadan.. jadi aku puasa sorang2 kat rumah.. berbuka n bersahur paling simple sekali.. but this yer paling best.. aku boleh kurus.. berat aku turun 4 kilo tu..(eh kira byk la.. sbb aku mmg susah nak kurus)..
Raya kat sini plak x meriah mcm kat m'sia.. klu kat m'sia malam raya tu.. dah meriah dengan takbir yang mendayu-dayu.. tapi kat sini.. x dengar pun.. kami pun x tau raya ke tak.. sampai la, member hubby call cakap esok x kerja sbb dah raya.. huhuhu... alamak.. nak makan apa esok.. dah malam ni.. nak beli apa pun dah tak dan.. Masa ni.. teringatla.. ketupat pulut n rendang.. nasi impit n kuah kacang.. tart nenas, almond london.. wah sedapnyer.. nampaknyer dalam mimpi jer la.. dah x sempat nak prepare ape pun..

Habih jer call famili kat m'sia.. minta ampun dan maaf kami pun siap2.. Jadi sambut la raya kat Fahaheel.. jalan2.. then makan kat luar.. sedihnyer.. huhu..
Dah p jalan-jalan.. pas tu soping la sket utk masak2.. supaya rasa la jugak mcm raya kat m'sia.. aku ni bab masak mmg fail.. tambah lak tgh dok diet.. so semangat masak tu mmg kureng ler sesgt..(standart reason utk org rajin cam aku ni).. apa pun aku masak gak nasi impit dengan kuah kacang.. pas tu tambah dengan sate goreng.. tapi gambar x der.. sbb lupa plak nak ambik gambar masa tu.. kuah kacang aku buat guna kacang yg besar2 tu.. dah siap rosted..jadi rasa la jugak makanan m'sia..

Sekian,, citer raya..

No comments:

Post a Comment