Dalam Pewot Mummy

pregnancy

Tuesday, May 19, 2009

~~~Follow-Up~~~

Salam;
Mood sedih.. so x layan sangat masak-masak.. makan jer ala kadar.. bukan ape.. dah kena diet sampai boleh ambik insulin... huhu.. nak nangis rasanya.. Nak nangis tu bukan sebab kena diet.. tapi sebab tengok result GTT ari tu.. Aku x jangka plak result tu dah lepas border.. masa pregnant dulu border jer.. itu pun masa aku dalam 6 bulan pregnant..
Ni plak.. 5 bulan lebih tapi dah lepas border.. Eh.. apa border2 ni.. Actualy.. gula dalam darah.. dah lepas border.. 3 kali ambik darah.. 1st tu 4++ mmol, 2nd dah jadi 9++mmol, 3rd dah jadi 10++mmol. Memandangkan aku baru 6 months ++ jadi Dr cadangkan suntikan insulin sbb bimbangkan premature delivery.. atau kesan2 lain.. Diet dah x leh pakai time ni.. Dr suruh plak admited hari Sabtu ari tu.. tapi aku x ready la plak.. Kelam kabut sapa nak jaga anak time ni.. nak kena arrange dulu baru boleh dok spital.. (alasan takut sebenornya)
Takutnya nak kena ambik insulin sendiri.. huhu.. sedih ni.. menung pun x abih lagi... tapi perut ni asyik lapar nak makan jer.. dah minum air kosong sampai kembong plak.. tak resolve jugak lapar aku ni.. Rasanya mmg patut la kena ambik insulin.. sbb nak jaga baby dalam perut ni dan kesihatan aku jugak..
Kengkawan semua doakan untuk aku ek.. doakan kandungan aku selamat sehingga matang.. Dr pun x nak tunggu sampai 10 bulan.. 9 bulan 10 hari aku boleh bersalin dah..

No comments:

Post a Comment