Dalam Pewot Mummy

pregnancy

Tuesday, May 12, 2009

~~~Masak-Masak Minggu Ni~~~

Salam Semua..
Ni la rupe baru blog aku.. Itu yang sangkut lama sangat .. bukan ape sebab internet kat sini lembap.. pas tu bila aku edit sket rupe blog ni.. semua setting dah lari.. termasuk lak shoutmix aku yang hilang dan aku plak lupa pasword nyer.. huhu.. terpaksa register baru.. sory yer sesapa yang bagi link tu.. semua dah hilang.. kecuali yang mmg aku dah hafal..

Memandangkan lama juga terperap blog aku ni.. jadi aku masukkan cerita seminggu.. Aktiviti luar mmg x der.. sbb x larat nak keluar.. Aku dah start sakit pinggang.. so susah sket nak jenjalan.. tapi this wik nak kena p hospital.. follow up check-up.. termasuk nak soping sket lagi barang baby yang tak cukup..



ini menu masa Irfan demam.. sebab nak soh jugak dia makan.. jadi masak sup aje..



Resepi ambik kat MyResepi..





Cendul ni.. buat masa hari Jumaat.. Lama dah teringin tapi tak de idea macam mana nak buat.. Memula buat tu terkeras sampai nak tekan pun tak keluar.. pas tu bancuh sekali lagi.. Laling plak tolong kacau.. sbb dah lenguh tangan kacau yang 1st punya tu.. At last dapat jugak makan.. buat pun sket jer.. dapat la 3 gelas makan.. tapi memang best ler..



Resepi...

1 1/2 Cawan Tepung Beras

2 sudu tepung gandum

3 gelas Air Pandan (aku letak air biasa dan sedikit perisa pandan)

Pewarna hijau..

1 sudu kecil air kapur..


Method

Masak sampai agak pekat.. pas tu boleh tekan guna acuan muruku ke dalam air ais (sejuk).. Pas tu boleh hidang dengan air gula merah, kacang hitam, pulut, santan, susu cair dan ais..


Ni plak.. lauk yang aku masak tengahari Jumaat.. Daging bakar dengan Air Asam.. Sayur Padprik dan Ikan goreng.. Ni wat report ni sebab dah ambik gambar.. so layan jer menu minggu lepas..


Memang best la klu dapat makan masakan Malaysia.. Aku rasa puas hati betul minggu ni.. pas tu mula la takut nak naik timbang lagi.. Khamis ni baru nak naik timbang.. Dah penat masak-masak ni.. tak makan rasa rugi plak ek.. Hehe...

No comments:

Post a Comment