Dalam Pewot Mummy

pregnancy

Monday, May 25, 2009

~~~Nasi Goreng & Kek Pisang~~~

Salam semua..

Entah nape macam mood tak de balik.. bila asyik dok tengok reading mcm x betul jer.. ada tu kekadang sampai 9.1mmol.. padahal dah ikut time makan dan kuantitinyer.. mungkin beras yang aku makan tu x sesuai kot.. Everytime cek darah lepas lunch and dinner .. sure reading tinggi.. huhu mcm takut jer..

Dah letih den diet ni ha.. time cam ni mmg lapor jer.. nak makan ni x brani.. nak makan tu x brani.. nak makan buah pun x brani ... Hari tu doc kata boleh makan bila ambik insulin .. tapi cam sama jer.. kena diet gak n siap dah bagi list menu lagi kat aku.. itu pun aku makan dah kurang dari kuantiti yang diberi.. tapi masih tinggi..

Hehe.. layan jer citer aku ni, klu ada member2 yang terrer or doktor ke.. boleh ler advise aku sket.. aku mmg x reti hal2 insulin ni.. lagi baca info kat internet.. lagi rasa cam takut jer.... tu yang semua aku x brani nak makan.. Makin hari kena cucuk .. makin dah rasa sakit.. n alhamdulillah.. laling aku dah brani nak suntik insulin tu.. so la ni dia la doktor tak bertauliah aku kat rumah.. hhehe.. thank you very much to my hubby..

Ok la.. dalam dok diet ni.. aku masak gak.. sebab nak kena makan kan.. tapi semua menu malazzz jer la.. menu campak2.. untuk dinner aku wat nasi goreng jer.. letak cendawan banyak2.. n sayur banyak2.. udang 2 ketoi.. n sotong seketoi.. cili padi byk.. Entah ok ke tak menu ni.. mana lalu asyik nak makan menu depa.. Aku anggap jer menu ni lebih kurang diet gak..hehe..




Ni plak kek pisang dari adik ayu.. Ayu..@ Aymy.. hehe.. dia kirim kek ni .. hehe.. klu tak terliur aku dok lawat blog dia, melihatkan kek gebussss tu.. anak2 aku sibuk je masa nak buka bekas kek ni.. mcm suprise jer..tapi aku dah pesan siap2.. hehe..jgn makan sampai abih.. sbb nanti boleh ler aku makan pukul 10.00mlm and 10pg esok.. hehe.. Kalau tak pesan mmg abih ler..

Sesapa yang teringin boleh ler lawat kat rumah Aymy.. ambik resepi kat situ.. sedap mcm kek pisang beli.. Aku ni mmg x penah wat kek pisang.. biasa raya pun mmg kirim jer kat adik yg dok kl tu.. dia belikan..
Jadi thank you very much kat Ayu ek..




Sekian, wassalam

No comments:

Post a Comment