Dalam Pewot Mummy

pregnancy

Friday, May 22, 2009

~~~Dah Keluar Hospital~~~

Salam semua...


Alhamdulillah.. ari ni dah kuar dah.. Tapi doktor cam nak soh tunggu sehari lagi.. hehe.. aku mmg x dapat nak dok situ lelama.. dah la makan x rasa apa.. tawar segala tawar.. pas tu paksa plak makan time aku dah x leh terima.. Paling x best.. 4 kali cucuk ambik darah tapi darah x keluar.. entahlah.. sister tu yang x reti ka.. atau urat aku yang problem..

Meh citer sket.. apa yang aku buat kat spital tu.. mana tau nanti kengkawan plak ada problem mcm aku.. boleh dapat gambaran sket.. (bukan doa.. cuma citer pengalaman jer utk panduan).. Pertama.. dah tentu makan, tengok tv, pas tu tidor..

Masuk jer ward.. terrus ambik darah.. untuk bacaan gula masa fasting.. pas tu suntik insulin and then kena makan roti 3 keping.. tunggu 2 jam ambik darah lagi..(record breakfast)

Ok.. pas tu masuk lunch time plak ambik darah lagi untuk record b4 lunch.. pas tu makan nasi dgn fish fillet dan sayur... 2 jam lepas tu ambik lagi darah..(record lunch)

Tea time plak.. diberi biskut 3 keping n teh without sugar.. kena makan jugak.. lepas tu pukul 7 mlm ambik darah lagi..suntik insulin dan makan malam.. Lepas 2 jam (pukul 9.00mlm ambik darah lagi)

Pukul 10.00 mlm kena makan biskut dgn tea lagi.. dan jam 12 tgh malam kena ambik darah lagi.. Seterusnya jam 6.30 pagi sekali lagi check gula.. time ni dah ok sbb depa ambik darah sket saja.. kat hujung jari.. so selesai la aktiviti kat spital tu..

Walau apa pun.. Alhamdulillah.. segalanya dah selamat, doktor kata result tu semua dah ok lepas ambik insulin.. dok sehari sampai bengkak2 tangan aku ni dikerjakan oleh sister2 kat situ.. kalau duduk 2 hari tak tau la ape jadi..

Aku bersyukur sangat x der kompilasi apa2.. Jadi mulai sekarang aku dah kena jadi doktor sendiri.. kena simpan stok insulin dan jarum suntik tu kat rumah.. byk ler pengalaman baru bila dah sakit ni. Takut macam mana pun kena hadapi gak kan... Mr hubby plak kata dia x berani nak suntik sebab x nak mencederakan Ida.. huhu.. yer ke? (leh pecaya ke atau alasan jer ek..)

Memandangkan bil hospital ni.. x leh nak claim.. thank's alot to my laling sebab tolong bayarkan ek.. Sapa lagi nak bayar kan..kan..kan.. juga terima kasih sebab ambik cuti untuk jaga anak2..Mudah-mudahan Allah memudahkan segala urusan aku dan menjaga kandungan aku sehinggalah selamat dilahirkan.. Amin..





No comments:

Post a Comment